Ana içeriğe atla

Gwenview ile Resim Kırpmak

Gwenview ile resim kırpmak çok kolay, sahip olduğu gelişmiş özellikleriyle sizi bir resmi doğru düzgün kırpabilmek için GIMP'i açma zahmetinden kurtarıyor. Yapmanız gerekenler çok basit, sadece bir resmi Gwenview ile açın ve Düzen > Kırp yolunu takip edin. Durağan bir panel yerine resim üzerinde doğrudan kullanabileceğiniz bir programcık olarak çalışan kırpma aracı ile resminizi tam istediğiniz gibi kırpabilirsiniz, hem de zahmetsizce.


Eğer kırpma işlemini sıklıkla gerçekleştiriyorsanız ve her seferinde bu aracı kullanmak için menüye girmek istemiyorsanız, kırpma aracını üst panele de ekleyebilirsiniz. Bu özelliğin ne kadar muhteşem olduğunu göstermek için bir de video eklemek istiyorum:


Cropping in Gwenview in KDE 4.3 from Aurélien Gâteau on Vimeo.


Kaynaklar:
New features of Gwenview in KDE 4.3 I haven’t blogged about
Pardus Wiki - Gwenview

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1