Ana içeriğe atla

Pardus'ta SVG Önizleme

Tüm resim dosyalarında önizleme vardı, SVG hariç. Dikkatimi çekmesine rağmen incelemeye fırsat bulamamıştım bu saate kadar. Pardus'ta neden KSVG paketinin bulunmadığı burada yazıyor. Burada yazılanlara rağmen yine de kurmak isterseniz okumaya devam edin.

Sanırım hala birlikteyiz, ilk önce kdegraphics paketini indirin. Arşiv dosyasını açın ve ana dizinde

./configure

komutunu verin. İşlem bittiğinde ksvg dizinine geçin. Eğer bu adımda ksvg ile ilgili olmayan hatalar aldıysanız önemsemenize gerek yok. ksvg dizininde de

make
sudo make install

komutlarıyla, tüm bunlara sahip olabilirsiniz:



Masaüstü de yapılabilmesi gerekiyor SVG'lerin ama beceremedim, o kadar da önemli değil zaten, iki saniyeye PNG oluyorlar.

Yorumlar

Anıl Özbek dedi ki…
masaüstü de oluyormuş, yalnız yeniden başlatmak gerek paketi kurduktan sonra. Ayrıca XCF'leri de masaüstü yapabiliyorsunuz. Ne güzel bir şeydir bu ya.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1