Ana içeriğe atla

Inkscape ile Perspektif

Dün öğlene doğru blog'a baktıysanız temayı değiştirmeye çalıştığımı görmüş olabilirsiniz. Ekran görüntülerindeki bazı ayrıntılar doğrudan görünmüyor, resmi açmak gerekiyor. Bu da hem zaman kaybına yol açıyor (kendimden biliyorum) okurken hem de yazdırırken veya pdf'ye çevirirken zorluk çıkarıyor. Ben de tek sütun yapayım yazıların olduğu bölümün genişliğini artırayım, resimleri de büyüteyim, herkesi de mutlu edeyim istedim ama beceremedim. Blogger temaları konusunda bilge kişiler denk gelirlerse bir umut, bir ışık veya bir yoldan beni mahrum bırakmasınlar.

Blender ile ilgili bir buz yapımını denedim ama beceremedim onu da, vazgeçtim. Daha sonra uzun zamandır izlemek için beklettiğim harika screencasters heathenx bölümlerini indirmeye başladım (02, 15, 21, 23, 24, 28, 38, 40, 41, 43, 48, 49, 53). Dizi değil eğer yeni diziler izlemek istiyorsanız şuna bakın Saraydaki Mücevher (Dae Jang-geum). TRT1'de yayınlanıyor, annemin tavsiyesi. Bizim bölümler Inkscape ile ilgili eğitsellerden oluşuyor. İçerik çok kaliteli ayrıca video ve ses de net. Bazı görsel eğitselleri izlerken İngilizce konuştukları konusunda şüpheye düşüyorum mesela ama bunlarda öyle bir durum yok, sanki anlatan yanımda tane tane anlatıyor gibi. Görsel eğitselleri ister internet üzerinden flash formatında izleyebiliyorsunuz, isterseniz de avi olarak bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz.

Bu yazıda ise Richard Querin'in hazırlamış olduğu "Bölüm 015 Perspektif" ten öğrendiğim birkaç şeyi siz sevgili Inkscape severlerle paylaşacağım.

1. İlk öğrendiğim şey biraz kötü oldu, perspektif eklentisi çalışmıyordu.


2. Gerekli paketi paket yöneticisi aracılığıyla yükleyerek bu hatadan kurtulabilirsiniz.


3. Gerekli paketi kurduktan sonra eklenti çalıştı.


4.
Eklentinin kullanımı basit olduğu için fazla üzerinde durmayacağım. İstediğiniz bir nesneyi ilk önce yola çeviriyorsunuz. Daha sonra istediğiniz perspektifi oluşturuyorsunuz. İkisi de hazır olduğunda ilk önce perspektifi daha sonra nesneyi seçin ve perspektif aracını çalıştırın.


5.
Değişik şekiller üzerinde de denemeler yapabilirsiniz. Böyle birbiriyle fiziksel bağı olmayan şekilleri ilk önce birleştirmeniz gerekiyor (ctrl+k). Aklıma gelmişken şunu da söyleyeyim perspektifi oluştururken başlangıç ve bitiş noktaları önemli, zamanla doğrusunu bulursunuz.


6.
Hızınızı alamazsanız böyle şeyler de deneyebilirsiniz. Geleceğe Dönüş IV yok elbette ama poster taslağının svg'sini indirebilirsiniz.


7.
Tüm bunları yaparken ne dinleyeceksiniz bunu düşündünüz mü peki? Sizi zahmetten kurtarayım: Arthur Yoria. Tüm albümlerini dinleyebilir veya satın alabilirsiniz. Ill Be Here Awake albümünü dinledim güzel. Özellikle I'll Pretend'i kaçırmayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1