Ana içeriğe atla

Blender ve GIMP ile 3B Yazı

Bu yazı Blender ile de yakınlaşmamız nedeniyle benim için önemli, sizin için de öyle olacağını tahmin ediyorum. Yaptığım çalışmanın (renklendirme benzeri) belki tamamı Blender ile tamamlanabilir ama henüz bu programa hakim olamadığım için resmi GIMP ile bitirdim. Benzer çalışmalara baktığımda da böyle yapıldığını gördüm, ilk önce 3b tasarım programlarından biriyle harfler tasarlanıyor daha sonra da PS'de renklendirme ve desenleme çalışmaları tamamlanıyor.

Bu çalışmada harfleri boyamak için tek renkler kullanıldı, isterseniz gradyanlar kullanarak daha güzel sonuçlar elde edebilirsiniz. Desenlere de vakit bulamadım ama gördüğüm örneklerde çok güzel duruyordu, ileride deneyeceğim.

Bu çalışmadaki blend'i buradan, xcf'yi ise buradan yükleyebilirsiniz.

1. Blender'ı açın, istediğiniz yazıyı yazın. Yazıdaki her harfi farklı olarak oluşturun. Ön tanımlı yazı tipini beğenmezseniz sisteminizde bulunan herhangi bir yazı tipini de kullanabilirsiniz. Harfleri tamamladıktan sonra sıra olaya derinlik kazandırmakta (aşağıdaki yeşil kutucuktaki ayarları zevkinize göre değiştirin). Şimdi de değişik görüntü açılarıyla (ön, üst, kamera...) harfleri hareket ettirin, döndürün.


2. Oluşturduğunuz harfleri tarayın, harfler haricindeki yerlerin transparan olmasını sağlayın. Taranan resmi "/tmp/" dizininin altında bulabilirsiniz. Ayrıca resmi yeterli büyüklükte oluşturduğunuzdan emin olun (yemek tuzsuzsa katabilirsiniz ama resim küçükse büyütemezsiniz).


3. Resmi GIMP ile açın.


4. Harfleri tek tek keserek farklı katmanlara yapıştırın ve istediğiniz renkte bir arka plan oluşturun.


5. Harflerin yerini değiştirerek birbirlerine göre önde veya arkada olmalarını ayarlayabilirsiniz. Ayrıca yatay bir rehber oluşturarak harfleri biraz daha hizalayabilirsiniz.


6. Harfleri renklendirme için her harfe yeni bir katman oluşturun ve bu katmanları istediğiniz renklerle doldurun. Daha sonra bir harf ve renklendirmek için oluşturduğunuz, katman kipini ayarladığınız katman dışındakileri görünmez yapın. Görünür kısmı kopyala deyin ve yapıştırın. Bu adımı tüm harfler için gerçekleştirin.



7. Yumuşak bir fırçayla boyalar akıyor izlenimi fena olmayabilir.


Biraz daha zenginleştirebilirsiniz. Benim için yeterli şimdilik.

Yorumlar

Taner dedi ki…
merhabalar

güzel çalışmalar. Blenderı ilk defa bu çalıimada duydum bu çalışmanızı yapmak istiyorum fkat blender da yazı nasıl yazılıyor? Onu da anlatabilir misiniz?
Anıl Özbek dedi ki…
Merhaba,

Blender ilk başlarken oldukça karışık geliyor, kendimden biliyorum. Ama metin işlemleri oldukça kolay sayılır. Şu üç bağlantıyı inceleyin:

Tutorial 4 : Text
Text
Blender Tut 6: 3D text


Eğer takıldığınız yer olursa buradan sorabilir veya BlenderTR'ye üye olarak orada sorabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1