Ana içeriğe atla

Inkscape ile Gökkuşağı

Geçen bir çalışma yaparken gökkuşağı lazım olmuştu (hatırlarsanız) ve GIMP ile halletmiştim (dikkat ettiyseniz, tam çember değiller, bazı boyutlarda böyle oluyor galiba). Bu yazıda da şuradaki kaynaktan yararlanarak Inkscape ile gökkuşağı oluşturacağız, daha kolay daha çabuk (bana göre, ona göre).

Kısa bir girişin ardından sizleri işlem basamaklarıyla baş başa bırakıyorum, iyi eğlenceler.

1. Sarmal Oluşturma aracını (Spirals tool) şu ayarlarlarla kullanarak yarım bir çember oluşturun:
Dönüş sayısı (Turns): 0.5
Sapma (Divergence): 0
İç Yarıçap : 0


2. Oluşturduğunuz nesneyi ikincil fare tuşunuzla nazikçe tıklayarak (inanın bu farenizin ömrünü ciddi şekilde uzatacaktır) Doldur ve Çiz seçeneğini seçin (evet seçeneğini seç çok saçma ama başka ne diyim ve yine evet ...Çiz'i seçin de olabilir). Burada da şu ayarları gerçekleştirin:
Vurgulama biçimi> Genişlik: 3 piksel
Vurgulama boyası : ? (Boya belirlenmedi)

3. Düzünle> Kopya Oluştur> Create Tiled Clones aracını resimdeki ayarlarla ayarlayın demek isterdim ama tam olarak benim oluşturduğum çemberle aynı boyutlu bir tane oluşturmadıysanız biraz değiştirmeniz gerekebilir (ya da ben boyutları vereyim genişlik: 210.512 yükseklik: 105.623)



Sonuç da aşağıdaki (artık yukarıda) gibi, çalışmaları bitirdikten sonra kendi formatlarıyla (xcf, svg...) da yayınlamak istiyorum ama bunları koymak için ne yazıkki alanım yok. Bu yazıyla birlikte şunu da haber vereyim artık bu blog da yalnızca GIMP ile ilgili yazılar olmayacak. Inkscape ile birlikte Blender ile alakadar şeyler de görürseniz yadırgamayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1